Supply Chain Coordinator till Dagab

Supply Chain Coordinator till Dagab
03/13/2023

Om tjänsten

Tjänsten avser ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering.

Om Dagab inköp & Logistik

Dagab omsätter drygt 48 miljarder kronor (2020) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista. Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. De utvecklar också egna varumärken, såsom Garant, Eldorado och Såklart. Verksamheten vilar på värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport, för att ge kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Dagab driver och utvecklar koncernens sortiment, inköp och logistik och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet.

Din roll som Supply Chain Coordinator

Dagab är inne i en utvecklingsfas, som bland annat inkluderar uppstarten av ett nytt helautomatiserat lager som är i drift år 2023. Som Supply Chain Coordinator arbetar du med planering och operativt inköp av varuflöden in till Dagabs lager. Du säkerhetsställer att leveranserna ankommer i rätt tid och i rätt mängd. Du ansvarar i huvudsak för att planera, genomföra varuinköp och styra flöden av varor till Dagabs lager med fokus på att optimera servicegrad, inleveranskapacitet, lageromsättningshastighet, kassationer och kostnader.
Du planerar och ansvarar fullt ut för de operativa inköpen från flertal leverantörer inom dagligvaruhandeln. Ditt dagliga arbete består av orderläggning, orderbevakning och förbättringsarbete. Du förväntas att på ett strukturerat och engagerat sätt agera på avvikelser i inköpsflödet genom att hitta lösningar för den utmaning som uppstått. Du ansvarar också för den proaktiva planeringen för att säkra ett bra varuflöde inför exempelvis planerade kampanjer, säsonger och sortimentsskiften. Din roll innebär bland annat:

  • Operativt inköp baserat på efterfrågeprognos
  • Löpande analysera och justera leverantörs- och artikelparametrar och avvikelser.
  • Att utveckla och följa upp nyckeltal för flödet.
  • Hantera transportbokningar och ansvara för leveransbevakning av lagda order.
  • Leda och utveckla arbetet inom tilldelat ansvarsområde enligt avdelningens ansvarsfördelning, internt och externt
    I rollen har du ett stort kontaktnät och löpande kommunikation med Dagabs leverantörer, transportörer, lagerverksamhet och inköpsfunktion.

Dina kvalifikationer

  • Högskoleutbildning inom exempelvis logistik, ekonomi, Supply Chain eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning
  • 1–2 års arbetslivserfarenhet från Supply Chain, logistik, produktion, inköp eller likvärdigt.
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst inom Excel.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Meriterande om du även har:

  • Erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln.
  • Kunskaper inom SAP och andra avancerade IT-system.
  • Tidigare arbetat med systematiskt förbättringsarbete.

För att trivas i rollen är du resultatfokuserad, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare är du analytisk lagd och kan snabbt skapa dig en förståelse för siffror och har ett logiskt angreppssätt. Du gör beräkningar och analyserar utfall vilket kräver ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Där till har du har ett öga för detaljer och eventuella avvikelser. Eftersom du i rollen har flera kontaktytor både internt och externt är du kommunikativ och trivs väl i samarbete med andra. Slutligen är du driven och initiativtagande gällande att genomföra förändringar och förbättra processer.

Övrigt:

Start: Maj/Juni
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm, Torsplan
Lön: Enligt överenskommelse
 

Ansök här

Ansök här

Fanny Paulsen

Search Associate

Fanny@needo.se
+46737038447
Arbetsgivare
Dagab Inköp & Logistik AB

Stad
STOCKHOLM

Antal tjänster
1

Referensnummer
319817