Är du en passionerad ledare med en stark känsla för service och kundnöjdhet? Är du engagerad och har ledarskapserfarenhet sedan innan eller vill ta ditt nästa kliv i karriären och vill leda och utveckla ett kundtjänstteam? Då kan rollen som Kundtjänstchef vara något för dig!
Om företaget
Företaget är ett snabbväxande IT-bolag som utvecklar och erbjuder tjänster för parkering, betalning och bevakning, som underlättar vardagen för parkeringsförvaltare och parkörer. Bolaget är svenskt och all utveckling sker i Sverige.
Om tjänsten som Kundtjänstchef
Som Kundtjänstchef kommer du att spela en central roll i att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i vår kunds kundtjänst. Du kommer att ha huvudansvaret att säkerställa att din grupp med kundtjänstmedarbetare levererar högkvalitativ och tillfredsställande kundservice till deras kunder. I rollen kommer du leda och coacha, motivera och utveckla dina medarbetare för att de ska ha de färdigheter som krävs i att bemöta kunder med god service. I ditt arbete kan det även förekomma att du kommer arbeta med processförbättringar för att nå goda resultat.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Ledning och utveckling av kundtjänstteamet.
- Implementera bästa praxis för kundtjänst och upprätthålla hög kundnöjdhet.
- Skapa och övervaka nyckeltal för att mäta avdelningens prestation.
- Hantera och lösa kundklagomål och förfrågningar på ett effektivt och professionellt sätt.
- Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa en smidig kommunikation och samordning.
Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av att leda ett team inom kundtjänst eller en liknande roll tidigare.
- Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera kundinteraktioner på ett professionellt sätt.
- Analytisk förmåga för att identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering.
- Förmåga att skapa och upprätthålla en positiv arbetsmiljö.
- Förmåga att fatta beslut och hantera pressade situationer.
- Arbetat några år med kundtjänst sen tidigare.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som Kundtjänstchef intressant? Vi tillämpar ett löpande urval så vänta därför inte med att skicka in din ansökan. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
