Kundtjänstchef till snabbväxande IT-bolag!

Kundtjänstchef till snabbväxande IT-bolag!
11/27/2023

Är du en passionerad ledare med en stark känsla för service och kundnöjdhet? Är du engagerad och har ledarskapserfarenhet sedan innan eller vill ta ditt nästa kliv i karriären och vill leda och utveckla ett kundtjänstteam? Då kan rollen som Kundtjänstchef vara något för dig!

Om företaget

Företaget är ett snabbväxande IT-bolag som utvecklar och erbjuder tjänster för parkering, betalning och bevakning, som underlättar vardagen för parkeringsförvaltare och parkörer. Bolaget är svenskt och all utveckling sker i Sverige. 

Om tjänsten som Kundtjänstchef

Som Kundtjänstchef kommer du att spela en central roll i att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i vår kunds kundtjänst. Du kommer att ha huvudansvaret att säkerställa att din grupp med kundtjänstmedarbetare levererar högkvalitativ och tillfredsställande kundservice till deras kunder. I rollen kommer du leda och coacha, motivera och utveckla dina medarbetare för att de ska ha de färdigheter som krävs i att bemöta kunder med god service. I ditt arbete kan det även förekomma att du kommer arbeta med processförbättringar för att nå goda resultat. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Ledning och utveckling av kundtjänstteamet.
  • Implementera bästa praxis för kundtjänst och upprätthålla hög kundnöjdhet.
  • Skapa och övervaka nyckeltal för att mäta avdelningens prestation.
  • Hantera och lösa kundklagomål och förfrågningar på ett effektivt och professionellt sätt.
  • Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa en smidig kommunikation och samordning.

Viktigt för tjänsten är:

  • Erfarenhet av att leda ett team inom kundtjänst eller en liknande roll tidigare. 
  • Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera kundinteraktioner på ett professionellt sätt.
  • Analytisk förmåga för att identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering.
  • Förmåga att skapa och upprätthålla en positiv arbetsmiljö.
  • Förmåga att fatta beslut och hantera pressade situationer.
  • Arbetat några år med kundtjänst sen tidigare.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Kundtjänstchef intressant? Vi tillämpar ett löpande urval så vänta därför inte med att skicka in din ansökan. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök här

Ansök här

Emilia Andersson

Recruitment Consultant

Emilia@needo.se
+46739365624
Arbetsgivare
Needo

Stad
Göteborg

Antal tjänster
1

Referensnummer
349811