Är du i början av din karriär och vill arbeta med service och IT på en arbetsplats centralt belägen? Söker du efter en varierad och lärorik roll på ett spännande marknadsledande IT-bolag med god gemenskap? Vill du arbeta på ett företag där din utveckling värdesätts och du erbjuds att växa inom organisationen? Då har vi tjänsten för dig!

Om rollen som IT-Supportmedarbetare
I rollen IT-Support är ditt huvudsakliga ansvar att supportera och stötta företagets kunder som arbetar inom en offentlig verksamhet inom hälso- och sjukvård med deras IT-relaterade problem. Med hjälp av ditt starka kundfokus och din problemlösningsförmåga ingår du i ett familjärt team där du arbetar med installation och felsökning av mjukvara, främst via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer att arbeta i 1st line support där du hanterar enkla som såväl omfattande ärenden där tidsåtgången och komplexiteten varierar. Du kommer ingå i ett stort team med härlig sammanhållning och ett klimat som präglas av att kollegorna hjälper varandra och delar kunskaper.

Under din första tid på bolaget kommer du få en gedigen introduktion med utbildningar samt sitta jämte erfarna kollegor för att få rätt förutsättningar för att kunna prestera i rollen. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Supportera bolagets kunder med IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning.
  • Installation samt felsökning av mjukvara.
  • Diskutera kunders utmaningar tillsammansmed kollegor för att hjälpa varandra.

Om dig
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med fördel inom teknik, IT eller liknande utbildning/arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har sannolikt arbetslivserfarenhet från hel- eller deltidstjänster inom service/support från butik eller restaurang. Då du dagligen kommer att hjälpa kunder via telefon behöver du kunna tala svenska obehindrat samt även ha goda kunskaper i engelska.

Som person söker vi dig som får energi av att prata med människor och som tycker det är kul problemlösning. Du är ansvarsfull, flexibel och trivs bäst när du har att göra. Eftersom arbetet ibland innebär högt tempo är du stresstålig och effektiv, utan att tumma på kvaliteten och servicen gentemot verksamhetens spännande kunder. Givetvis är alltid erfarenhet meriterande men störst vikt läggs vid personliga egenskaper och erfarenhet av någon typ av service.

Viktigt för rollen är:

  • Gymnasial utbildning med fördel inom teknik, IT eller liknande utbildning/arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig.
  • Tekniskt intresse och en vilja att lära sig.
  • Initiativtagande och duktig på att hantera kunddialoger.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vad du kan förvänta dig
Du blir del av ett team med högt i tak, där gruppen tillsammans tar sig an ärenden och delar med sig av sina kunskaper. Du får arbeta på ett globalt marknadsledande IT-bolag som värderar att medarbetarna utvecklas inom bolaget. Under den första tiden kommer du få en gedigen introduktion och löpande utbildas för att på sikt bli en nyckelspelare i teamet.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Konsultuppdrag via Needo.
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som IT-support intressant? På grund av semestertider kommer urval ske först i augusti men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök här