Om String Furniture

String Furniture är ett ledande skandinaviskt designföretag främst känt för det flexibla och funktionella hyllsystemet String®, en svensk designikon från 1949. String Furniture grundades 2004 och finns idag på över 40 olika marknader runt om i världen. Tillverkningen sker i Småland och huvudkontoret ligger i Malmö. Med hjälp av framgångsrika samarbeten med kända designers och arkitekter samt ett nära samarbete med leverantörer och återförsäljare är omsättningen idag på över 300 miljoner. Verksamheten växer både i Sverige och internationellt.

Din roll som Inhouse Sales / Customer Service

I rollen som Inhouse Sales / Customer Service strävar du efter att verka proaktivt, utveckla och effektivisera samarbete med kunder och representanter. Teamet består idag av 5 personer Inhouse Sales / Customer Service och en Team Lead. Till en början hanterar du och registrerar kundorder för att sedan längre fram sköta fler arbetsuppgifter, såsom reklamationer och svara på övriga frågor genom daglig kontakt med återförsäljare, kunder och agenter per telefon och email.

Du kommer exempelvis arbeta med att:

  • Hantera order och reklamationer från String Furnitures återförsäljare över hela världen, digitalt och via mejl
  • Ha löpande kontakt med återförsäljare, säljare och representanter gällande order och transporter
  • Hjälpa återförsäljare och kunder avseende fakturor, produkter, order, reklamationer och leveranser
  • Hantera produktinformationsfiler till deras återförsäljare samt säkra tillgång och utskick av prover och säljmaterial

Dina kvalifikationer

  • Minst gymnasieutbildning
  • +1 års erfarenhet av kundservice
  • Vana av orderhantering och reklamationsärenden
  • Har en god telefon- och datavana
  • Flytande svenska i tal och skrift
  • Meriterande om du har eftergymnasial utbildning
  • Meriterande med språkkunskaper inom Norska/Danska eller Franska

För att lyckas i rollen som Inhouse Sales / Customer Service ser vi att du är drivande, noggrann och tar stort ansvar. Då du kommer arbeta både tight med dina kollegor och enskilt ser vi även att du är självgående och tar egna initiativ men också att du har en god samarbetsförmåga. Du är spindeln i nätet som gillar att jobba flexibelt och koordinerande. Du trivs i en roll där du kommer ha kontakt med olika personer, både internt och externt.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt
Omfattning: Rollen är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Needo Recruitment med goda chanser till att bli överrekryterad.
Plats: Malmö, Limhamn
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Inhouse Sales / Customer Service intressant? Urvalet kommer ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas på personlighet. 

Ansök här