Har du en bakgrund inom logistik där terminaldrift och distribution spelat en stor roll? Är du en engagerad ledare som stimuleras av att motivera andra och driva affären framåt? Vill du ha möjlighet att påverka och spela en central roll i samarbetet mellan alla olika avdelningar där trivsel, resultat och kontinuerlig utveckling är viktigt? Då kan tjänsten som Operativ chef hos GLA AIRCARGO vara rollen för dig!

Om GLA AIRCARGO
GLA AIRCARGO grundades 1976 för att underlätta och utveckla flygfrakten i Göteborgsregionen till och från Göteborg Landvetter Airport. På ett hållbart och kostnadseffektivt sätt ska GLA verka för sina intressenter. Verksamheten består av flygfraktshantering och distribution i Västsverige. GLA fungerar också som central godsmottagning för Swedavias försörjning av varor till Göteborg Landvetter Airport.

GLA AIRCARGO är idag cirka 45 medarbetare fördelat på terminal, distribution, kontor operativt samt administration. Vision och värdegrund är starkt inarbetat i företaget och gör GLA AIRCARGO till ett självklart val för medarbetare, partners och kunder.

Om tjänsten som Operativ chef
Som Operativ chef på GLA AIRCARGO kommer du bli en del av en kreativ och engagerad ledningsgrupp bestående av fem medarbetare där du rapporterar direkt till VD. Tillsammans kommer ni arbeta för att inspirera, bevara och stärka företagskulturen som präglas av verksamhetens värderingar.

I rollen som Operativ chef kommer du även ansvara för att leda, samordna, utveckla och förbättra GLA AIRCARGOs terminal-och distributionsverksamhet. Detta genom att med tät dialog med verksamhetens andra funktioner, kunna analysera och identifiera möjligheter för att optimera processer och rutiner med effektivitet, kvalitet, kundnöjdhet, miljö och ekonomi i fokus. Du har arbetsmiljöansvar och säkerställer att rutiner och policys efterlevs. Vidare kommer du att ha personalansvar för två direktrapporterande ledare, en inom terminal och en inom distribution med 23 underställda i terminalen. Genom ett coachande ledarskap vägleder du för att planera och organisera arbetet inom produktionen efter organisationens mål, myndighetskrav och kundavtal. Du säkrar personal-och transportresurser samt vid behov stöttar upp i kunddialoger.

Det är en spännande tid hos GLA AIRCARGO där du kommer ha stor möjlighet att påverka och driva förändringsprojekt. Tjänsten är placerad på GLA AIRCARGOs kontor vid Landvetter Flygplats med goda kommunikationsmöjligheter och viss möjlighet till distansarbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att leda, samordna, utveckla och förbättra GLA AIRCARGO:s terminal-och distributionsverksamhet.

  • Inspirera och motivera medarbetare i terminal och distribution samt personalansvar för två arbetsledare som du löpande coachar och vägleder.

  • Säkerställa att personal- och transportresurser finns och används optimalt genom att kontinuerligt granska och föreslå förbättringar i exempelvis resursanvändningen.

  • Se till att GLA:s processer, rutiner och policys följs i det operativa arbetet, t ex för kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet. 

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med fördel inom logistik, alternativt arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Vi söker dig som är en trygg ledare och ser att du tidigare har inspirerat och motiverat medarbetare i förändring. För att lyckas i rollen behöver du ha en god branschförståelse, erfarenhet från terminal-och distributionsprocesser samt inneha kompetens för att förstå helheten av affärer. Vidare behöver du behärska svenska såväl som engelska flytande i tal och skrift samt inneha B-körkort. Du har god systemvana och blir extra spännande för oss om du har erfarenhet av att analysera, digitalisera och automatisera verksamhetsdelar.   

Som person söker vi dig som stimuleras av att få vara med och påverka och som ser värde i att ta vara på laget och kompetensen i bolaget. Du besitter en god förmåga att förstå helheten av affären och uppskattar kombinationen av att nyttja dina analytiska kunskaper så väl som relationsbyggande egenskaper där kommunikation står i fokus. Vidare ser vi att du är en trygg ledare som tar ansvar, engagerar dina medarbetare och vågar fatta beslut. Uppskattar du även att skapa struktur och att ha roligt på jobbet kommer du att trivas riktigt bra i rollen!

Viktigt för tjänsten är:

  • Eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom logistik, terminal, transport, distribution och/eller ekonomi.

  • Minst fem års relevant branscherfarenhet.

  • Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, B-körkort och god systemvana.

  • Erfarenhet som chef och ledare, gärna med erfarenhet av att leda i förändring.

  • Att du är en engagerad lagspelare som är kommunikativ, analytisk och en trygg ledare.

GLA AIRCARGO:s erbjudande
Hos GLA AIRCARGO blir du en del av ett prestigelöst och familjärt bolag som är tryggt, har goda resultat och långsiktiga kunder. De har kollektivavtal och erbjuder även goda förmåner som exempelvis fri användning av ett välutrustat gym på plats, friskvård och lunchförmån.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Landvetter.
Lön: Enligt överenskommelse.

Är du redo på att vara med på en spännande resa med GLA AIRCARGO? Varmt välkommen med din ansökan.
På grund av semestertider kan urvalsprocessen ta längre tid än vanligt, men skicka in din ansökan redan nu. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök här