Affärsområdeschef inom fastighetsbranschen!

Affärsområdeschef inom fastighetsbranschen!

Letar du efter din nästa ledarskapsutmaning och vill växa en affär till nya höjder? Vill du arbeta på ett bolag med det uttalade målet att digitalisera kundupplevelsen och förändra en hel bransch? Då är detta tjänsten för dig!

Om FF Fastighetsservice
FF Fastighetsservice AB är ett bolag med en drygt 40-årig historia inom fastighetsbranschen. De levererar ekonomisk och teknisk förvaltning till bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare. Som företag präglas FF Fastighetsservice av starka värdegrunder där de värnar om relationen till sina anställda och uppdragsgivare. De har korta beslutsvägar, nära relation till deras kunder, leverantörer och medarbetare i en slimmad och effektiv organisation, vilket flera avtal som löpt på sedan 70-talet vittnar om.

Sedan 2021 är FF Fastighetsservice en del av Nordens största Fastighetsservice koncernen PHM Group.

Om rollen som Affärsområdeschef ekonomisk förvaltning
I rollen som affärsområdeschef brinner du för affärsmannaskap och att självständigt driva och utveckla vår ekonomiska förvaltningsorganisation. I teamet ingår ca 10 förvaltningsekonomer som alla har erfarenhet av löpande redovisning och ekonomiarbete för kunder – som både är BRF-föreningar och privata fastighetsägare runt om i landet. De hanterar allt från löpande bokföring och ren administration till att upprätta budget och bokslut. I rollen har du även ansvar för uthyrningsgruppen som hjälper kunderna med att hyra ut deras lägenheter. I teamet ingår en handfull medarbetare.

Som chef för ekonomiska förvaltningen ser vi att du har förmågan att leda förändringar och driva lönsamhet genom aktivt ledarskap, både tillsammans med gruppen och på egen hand. Genom ditt ledarskap ser vi därför att det är vikigt att få med dig teamet och lyfta såväl gruppen som den enskilda medarbetaren. Vi vill att du i rollen skapar en för ändamålet effektiv organisation med välsmorda rutiner och ansvarar för att dessa följs upp och utvecklas vidare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Etablera lönsamhet och kundnöjdhet som centrala begrepp i teamet
  • Proaktivt arbeta mot uppsatta resultat- och försäljningsmål
  • Arbeta med hela säljprocessen, från marknadsföring och offertskapande till avslut – inklusive deltagande vid mässor och kundbesök
  • Samverka med syskonbolagen inom koncernen som också erbjuder ekonomisk förvaltning för att lära av vad de gör bättre, samt ge råd om hur de kan utvecklas

En viktig komponent i din roll blir att fortsätta arbetet att digitalisera kundupplevelsen och samtidigt driva interna effektiviteten. Basen för detta är företagets egenutvecklade digitala plattform Realnode som byggts specifikt för att modernisera fastighetsbranschen och ge branschkollegorna en ordentlig utmaning.

FF Fastighetsservice erbjuder dig en oerhört intressant och central tjänst där du rapporterar direkt till VD, blir en del av ledningsgruppen och har stor möjlighet att påverka företaget och din roll – och branschen i stort.

Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har tidigare ledarerfarenhet med bevisat mycket goda resultat. Du besitter sen tidigare erfarenhet som ledare över chefer samt erfarenhet från ekonomisk förvaltning inom fastighetssektorn- och/eller facility management är meriterande.

Du har en analytisk förmåga, affärsmässighet och en god organisatorisk förmåga, och trivs i att få utveckla och sätta tydliga rutiner och processer. Vidare är du strukturerad och har god prioriterings- och beslutsförmåga. Du trivs med att arbeta i högt tempo och mot uppsatta mål och gillar ett arbetsklimat där samarbete är en självklar del av din dag. Som chef och ledare är du kommunikativ, tydlig, involverande och lösningsorienterad och får människor runt omkring dig att trivas och växa. Du har fallenhet för att verka såväl operativt som mer strategiskt och trivs som bäst att arbeta med båda delarna.

Då FF Fastighetsservice är en del av Nordens största koncern inom fastighetsservice PHM Group (www.phmgroup.fi) är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift, inte minst då du har en framträdande roll att driva koncernens förbättringsarbete inom ekonomisk förvaltning.

Viktigt för tjänsten är

  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande
  • Erfarenhet av personalansvar och ledarskap i en organisation som genomgår förändring
  • Att du är driven, kommunikativ och relationsskapande
  • Goda kunskaper av svenska och engelska i tal och skrift

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Norrköping med omnejd.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Affärsområdeschef för FF Fastighetsservice intressant? Vi arbetar löpande med urval & intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.

Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

Emilia Andersson

Search Associate

Emilia@needo.se