Customer Support Lead till Quickbit

Customer Support Lead till Quickbit

Om Quickbit

Quickbit är ett bolag som jobbar aktivt för att göra kryptoanvändandet enklare. Målet är att göra innovativa produkter för individer, e-handlare och genom detta göra krypto lika användbart som vilken annan valuta som helst. Verksamheten kännetecknas av högt tempo, snabba beslut och stort mått av entreprenörsanda.

Din roll som Customer Support Lead

I rollen som Customer Support Lead har du det övergripande ansvaret för kundsupporten och ska leda arbetet som leder till att Quickbits kunder får den bästa supporten som möjligt. Du supporterar Quickbits kunder via ticketsystemet Zendesk inom en bred variation av ärenden kopplat till Quickbits tjänster och produkter. Dina arbetsuppgifter innefattar även att:

  • Identifiera ärenden som kan automatiseras
  • Sätta upp och effektivisera processer inom kundsupporten
  • Komma med egna idéer för att utveckla kundsupportens kvalité
  • Arbeta proaktivt och har en förmåga att leda och utveckla teamet

Dina kvalifikationer

  • Minst fyra års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll
  • Talar och skriver på svenska och engelska
  • Meriterande är intresse för kryptovalutor och blockchain-teknik

För att lyckas i rollen som Customer Support Lead ser vi att du är socialt lagd och trivs i en förändringsbenägen miljö. Du har en pedagogisk förmåga, är positiv och mycket serviceminded. Du är ansvarstagande och gillar att både arbeta självständigt samt i ett team. Du bör ha ett starkt driv att vilja leda och utveckla kundtjänstfunktionen.

Övrigt

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Plats: Stockholm

Låter rollen som Customer Support Lead till Quickbit intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Karl Bergström

Recruitment Consultant

Karl@needo.se

0707479036