Head of Customer Success till Hyber

Head of Customer Success till Hyber

Om Hyber

Hyber FÖRENKLAR användandet av BARNPRODUKTER.

Alla kan göra små saker för att göra planeten bättre och när många gör det tillsammans kan vi göra stor skillnad. Hyber startades just av den anledningen och tillsammans med alla andra tusentals hybrande familjer i Sverige gör de nu en märkbart stor skillnad för vår planet. Det är häftigt! Hybers mission är att skapa förtroende för cirkulär uthyrning så att fler barn kan växa upp med kvalité och samtidigt göra miljön en tjänst. Hyber ser ett stort värde i att vänja barn och vuxna till ett mer hållbart sätt att konsumera på redan från barnsben. Strävan efter att ge våra hållbara barnproduktsleverantörer ett bra och enkelt sätt att fortsätta förse marknaden med högkvalitativa produkter. Hyber jobbar därför hårt för att bli den mest använda och pålitliga plattformen för barnprodukter med lång hållbarhet och kort användningstid. 

Din roll som Head of Customer Success

I rollen som Head of Customer Success har du en viktig funktion i organisationen. Du är med och bygger upp kundserviceavdelningen på sikt och ansvarar för att kundservicen når sina mål. Det kommer även innefatta att arbeta proaktivt med att sätta upp rutiner och processer för inkommande ordrar, storleksbyten och chatt. Din roll innefattar även att:

  •      Vara ytterst ansvarig för hela kundresan från början till slut
  •      Ansvarar för rekrytering av nya medarbetare
  •      Sätta upp tydliga mål och KPI:er för teamet
  •      Leda och utveckla kundserviceteamet & funktionen
  •      Ha resultatansvar för avdelningen

Dina kvalifikationer

  •      Universitets- eller högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  •      Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  •      Erfarenhet av ledarskap
  •      Van att arbeta KPI styrt
  •      Erfarenhet av att både arbeta operativt och strategiskt
  •      Vana av att ha resultatansvar
  •      Intresse för den kommersiella affären

För att lyckas i rollen som Head of Customer Success är du självgående som person och drivs av att arbeta med service. Som person är du nyfiken, analytisk, detaljerad i ditt sätt att arbeta samt är utvärderande. Vidare är du förtroendeingivande, inkluderande och tycker om att arbeta i en snabbrörlig organisation där det periodvis förekommer högt tryck.

Vad Hyber erbjuder dig

Hyber vill arbeta med människor som är exceptionella på de dem gör. Att arbeta med människor som har rätt attityd, en vilja och energi samt har en stark entreprenörsdrift är något de letar efter.

Övrigt

Start: Omgående
Omfattning: Direktrekrytering
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Head of Customer Success på Hyber intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Felicia Lindhe

Recruitment Consultant

Felicia.lindhe@needo.se

0707618684